Poznaj finałową 'dziesiątkę' projektów Global Impact Challenge

Finał SingularityU Poland Global Impact Challenge już 24-25 maja

Poznaj finałową 'dziesiątkę' projektów Global Impact Challenge

Opublikowany

Na konkurs napłynęło blisko 100 aplikacji

Etyczna sztuczna inteligencja, długowieczność, innowacje w leczeniu nowotworów - projekty pierwszej polskiej edycji Global Impact Challenge zdecydowanie nie zawiodły. Z niemal 100 zgłoszeń, jakie napłynęły do nas przez ostatnie dwa miesiące, wspólnie z Singularity University wybraliśmy te, które mają największą szansę zmienić świat w ciągu dekady.

Jesteśmy pod wrażeniem poziomu pomysłów zgłoszonych do Global Impact Challenge. Polacy udowadniają, że ich renoma na polu międzynarodowych konkursów jest w pełni uzasadniona. Projekty, które wysłaliśmy do Doliny Krzemowej zachwyciły przedstawicieli Singularity University, a jest to przecież jeden z najważniejszych innowacyjnych think-tanków na świecie. Zrobimy wszystko, aby ich potencjał został wykorzystany przez świat biznesu i nauki.

Jowita Michalska, założycielka Fundacji Digital University, organizatora konkursu

W najbliższych dniach finałowa 'dziesiątka' (a właściwie 'jedenastka', bo za projekt Luna odpowiadają dwie osoby) dopracuje swoje pomysły i prezentacje w ramach warsztatu [bootcampu] z dedykowanymi mentorami, m.in. Julią Szopą (Start Up Poland), Dariuszem Żukiem (Business Link), Michałem Góreckim (influencer, Koszulkowo.com), Agnieszką Skalą (Innovation Nest) czy Kamilą Sidor (Geek Girls Carrots).
Finał Global Impact Challenge odbędzie się w dniach 24 (konkurs) i 25 maja (konferencja) w Google Campus Warsaw na ul. Ząbkowskiej 33C. Wydarzenie jest bezpłatne, zapraszamy do zapisów tutaj. Liczba miejsc jest ograniczona.

Pełna lista finalistów Global Impact Challenge

  • Kamil Adamczyk (Cardio technology, innowacyjne leczenie nowotworu mózgu)
    Projekt podejmujący prace nad sono-elektrycznym implantem, który ma pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Dzięki technologii Tumor Treating Field powstają warunki do prowadzenia skutecznej terapii bez efektów ubocznych, typowych dla klasycznych metod walki z nowotworami. Efektem tego już teraz jest wydłużenie życia pacjenta z roku do dwóch lat, a w planach zwielokrotnienie tego wyniku.
  • Wojciech Danilo i Marcin Kostrzewa (Luna, narzędzie do zbierania, analizy i wizualizacji danych)
    Ten język programowania skupia się na gromadzeniu, wizualizacji oraz przetwarzaniu danych, jakie wytwarzają ludzie. Ich odpowiednia agregacja może wpłynąć pozytywnie na analizowanie potrzeb, jakie powinny zostać zaspokojone dla polepszenia standardu życia ludzkości. To ułatwienie pozwala na precyzyjne operowanie danymi bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej, zatem staje się dostępne dla dużej liczby użytkowników.
  • Anna Frankowska (Nightset, aplikacja-platforma usprawniająca rynek usług)
    W nowoczesnym świecie cierpimy na szum informacyjny. Otrzymujemy dużo wiadomości, ale ich przydatność bardzo często stoi na niskim poziomie. Chcąc skorzystać z uroków rozrywek, nocnego życia, imprez itp. napotykamy na ogrom treści, które trudno skatalogować i wyciągnąć klarowne wnioski. Rozwiązaniem tego ma być blockchainowa aplikacja-platforma usprawniająca rynek gastronomiczny i turystyczny stworzona przez Annę Frankowską. Dzięki niej z łatwością poznamy miejsca, kupimy bilety, a także uzyskamy sprytne podpowiedzi, jak dobrze spędzić czas.
  • Witold Kowalczyk (BOHR8, optymalizacja narzędzi przemysłu motoryzacyjnego, m.in. autonomicznych aut)
    Przez ostatnich osiem miesięcy Kowalczyk pracował wraz z zespołem nad stworzeniem algorytmu poprawiającego efektywność przemysłu komunikacyjnego. Rozwiązania proponowane przez Bohr Technology dotyczą nie tylko doboru optymalnej trasy przejazdu dla samochodów oraz komunikacji miejskiej, ale także zarządzania infrastrukturą drogową. Kowalczyk tworzy symulacje stosowania aut autonomicznych i zajmuje się kwestią zmniejszenia natężenia ruchu w europejskich miastach, co zaowocuje oszczędnością czasu i pieniędzy.
  • Rafał Małanij (Zettagene.com, długowieczność)
    Mówiąc bardzo ogólnie projekt ten opracowuje metodę badania genów człowieka. Efekt może być jednak spektakularny. Założeniem projektu jest bowiem zebranie danych o sekwencjach genowych i wzbogacenie ich o dostępną wiedzę medyczną, by w efekcie utrzymać wysoki poziom witalności organizmu u schyłku życia. A zatem – przedłużyć młodość.
  • Bogumiła Matuszewska-Wojtyła (DrOmnibus, aplikacja do wsparcia leczenia dzieci z autyzmem)
    Platforma zbudowana w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowań skierowana do terapii dzieci autystycznych. Wczesna i skuteczna diagnoza pozwala w szybkim stopniu obniżyć skutki uszkodzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu. Dzięki aplikacji DrOmnibus dzieci mogą korzystać z gier, nagrań oraz innych elementów pozytywnie wpływających na stan ich zdrowia.
  • Marlena Plebańska (DDoll, digitalowa zabawka edukacyjna dla dzieci)
    Marlena Plebańska postrzega wiedzę nie tylko jako najbardziej skuteczne narzędzie do zrozumienia skomplikowanych mechanizmów świata, ale pole do badania wpływu dezinformacji wraz z umiejętnym oddzielaniem sprawdzonych danych od „fake news”. Dlatego też swoje rozwiązanie kieruje do dzieci, by umożliwić im odpowiednie zrozumienie i ukierunkowanie przyswajanych wiadomości.
  • Aleksandra Przegalińska (SAFE AI, bezpieczna sztuczna inteligencja)
    Projekt Przegalińskiej wychodzi naprzeciw obawom, jakie ludzkość przejawia względem sztucznej inteligencji, jaką znamy z dystopijnych filmów sci-fi. Zadaniem jej zespołu jest stworzenie systemu, który będzie w stanie przybliżyć sposoby komunikacji ludzi z humanoidalnymi botami i w ten sposób zniwelować poczucie strachu przed AI. Długofalowym planem jest wykorzystanie tych rozwiązań do testowania, sprawdzania i weryfikowania bezpieczeństwa stosowanych rozwiązań sztucznej inteligencji.
  • Łukasz Taraszka (The Vibro View, sygnalizator przeszkód dla niewidomych)
    Efekty trzymiesięcznej pracy zespołu Łukasza Taraszki to urządzenie ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym. Oparte jest ono o technologię lidar, który działa podobnie jak radar, ale zamiast mikrofal wykorzystuje światło. Dzięki niemu osoby niewidome łatwiej dowiedzą się o przeszkodach przed nimi i będą mogły ich uniknąć.
  • Paweł Zarzycki (SmartLife Systems, inteligentne zabawki-roboty)
    Według zespołu Pawła Zarzyckiego najlepszą metodą edukacji jest zabawa. Dlatego tworzą oni interaktywne robo-zabawki ułatwiające naukę pisania, czytania, liczenia oraz logicznego myślenia. Ta inteligentna rozrywka nie tylko edukuje, ale także daje rodzicom więcej wolnego czasu. Założeniem Smart Robots jest działanie w oparciu o technologię Internetu rzeczy (IoT).

Kopiuj tekst

Udostępnij